18 SEPTEMBER

18 september för 2 år sedan kom jag hem från Mallora där jag varit med jobbet och jag blev överraskad med en hejdundrande middag. Han överraskade mig verkligen och jag blev så glad då jag var trött och hungrig efter en lång resa och arbetsdag.
 
Marcus hade ordnat så fint, dukat upp i vardagsrummet med ett bord för två, levande ljus och fint dukat. Han serverade förrätt en som bestod av surdegsbaugette, lufttorkad skinka och krämiga ostbollar samt ett jätte gott vitt vin till. Till varmrätt blev det plankstek med oxfile och ett annat väldigt smarrigt vitt vin som passade utmärkt till kött. 
 
 
Efteråt skålade vi med mosserande och då kom frågan, vill du förlova dig med mig? Jag blev så överväldigad så jag satt händerna framför ansiktet och lutade mig bak i soffan. Marcus visste inte vad han skulle tro när jag inte sa något men jag blev såklart jätte glad. Tror att jag även blev lite chockad och så var jag inte beredd över att jag skulle få frågan just då men jag svarade såklart JA. Vi pussades och sedan fick jag massa presenter, 2 stycken champagne glas från iittala, en mysig lila filt och en mixerbägare som jag önskat mig. Så himla fina överraskningar och hela kvällen är en kväll jag alltid kommer att minnas. Fylld med så mycket lycka och kärlek!
 
 
Redan dagen efter åkte vi in till stan och åt en god sushi lunch och sedan till Boströms Ur & guld för att pröva ringar. Vi valde att det skulle vara inristat med varandras namn i ringarna samt datum och år, i min ring står det Marcus 18/9-15. 

Kommentera här: