15 månader

Idag blir Maja 1 år och 3 månader och igår tog hon sina första steg (!!!), vi blev så stolta och lyckliga och jag är glad att jag hann filma det. Hon har gått mycket med gåvagnen och stått med händerna och fötterna i golvet och rumpan upp i vädret, samt att hon ställt sig upp mot möbler och gått längs dom så jag har tänkt att snart är det nog på gång. Nu kommer det nog inte dröja länge förrän hon springer omkring överallt och kan upptäcka ännu mer. 
 
 
I övrigt så pratar hon väldigt mycket, säger tex lilla, mjauo (hon ser och låter så söt när hon säger det), jollrar och försöker härma det vi säger. Maja blir väldigt glad när vi sjunger och brukar gunga med kroppen eller göra rörelser till sångerna. Hon trivs på förskolan, hon ler då vi pratar om alla kompisar, fröknarna och vad dom brukar göra där. Det är cirka 2-3 dagar i veckan hon är på förskolan och det beror på mitt jobb där jag har ca 75% och jobbar ibland kväll eller natt vilket gör att hon får vara hemma med mig. Maja är fortfarande väldigt go av sig och äääälskar alla sina godsedjur som hon har hemma, hon tittar och bläddrar mycket i böcker speciellt dom med djur och dom med läten.
 
 
Hon tycker det är kul med katter och hundar och att vi börjat ge mat (fröbollar) till fåglarna utanför, det är spännande att titta på. En dag när vi satt ut mjukbröd som höll på att gå ut kom det en katt smygandes och tog sig några tuggor. Maja tyckte det var kul och blev väldigt exalterad vilket jag tror hördes för katten sprang iväg och skatorna åt upp resten.
Glada, fina, underbara, älskade Maja du förgyller våra dagar med lycka och skratt och dina tokiga bus. 

Kommentera här: