Mors dag <3

Idag är det morsdag och det är min första någonsin, det känns ärofyllt att få vara mamma till världens bästa dotter. Specialmuggen från Arabia som Tove Jansson akvarellmålat fick jag i förväg som ni sett här på bloggen men jag glömde skriva att det var en mordags present. Jag blev väldigt nöjd med den fina muggen som present!
 
Såhär såg jag ut på morsdag.
 
I fredags firade vi min mamma i förväg, dom bjöd på middag, kött och bakad potatis med pepparsmör och sallad till, väldigt gott! Till efterrätt blev det glass med maränger, chokladsås, banan och kaffe till, det stillade sockerbegäret kan man lugnt säga! :) 
Min mamma fick såklart morsdags presenter och det blev en löpare, jätte vackra servetter med fåglar på och två stycken ljuslyktor som skulle matcha. På bilderna nedan ser ni både presenterna och inslagningen. 
 
 
Idag har vi varit till Marcus mamma och där bjöd dom på grill lunch, kött, korv, hamburgare, majskolvar, potatisklyftor och massa goda röror, allt var super gott! Till efterrätt blev det kladdkaka med grädde och hallon till och en kopp kaffe slank också ner. Till Marcus mamma hade vi köpt en bakbok som hette Baka glutenfritt och likadana servetter som till min mamma. 
 
 
Vi var även förbi min mormor där det var öppet hus för släkten, mysigt att träffa alla, jag drack kaffe och Maja fick  mumsa på majskrokar som min mormor köpt. 
 
Till middag blev jag uppvaktad med sushi, SÅ himla gott, har längtat efter det så mycket
och det var super smarrigt!!
 
 
Har ni uppvaktat eran mamma eller blivit uppvaktade själva idag?

Kommentera här: