Muminmuggar

 
Jag samlar på muminmuggar och än så länge har jag lyckats få ihop 11 stycken. Har köpt 6 stycken själv och 5 stycken har jag fått. 2016 års vintermugg fick jag när jag fyllde år av min kompis Linnea, den är en av mina favoriter. Den svarta muggen med Stinky och Håll-Sverige-Rent muggen fick jag och Marcus av min kompis Moa efter Majas dop. Muggen med Hattifnattarna och den blåa fick jag i julklapp av Marcus och Maja förra året. 
 
 
Mina favoriter är dom på bilden nedan, men alla är ju såklart jättefina!!
 
 
Jag hade velat åka till iittala outlet i Haparanda och kolla vad dom har för muminmuggar. Då blir det nog ett besök på Ikea i samma veva. Jag vill gärna ha muminhuset muggen men inte för användning utan bara som inredningsdetalj för att den är så fin!
 

Kommentera här: