Somna mitt i maten

Nu har vi hållt på ett tag med att få in rutiner inför förskolan, tex att vi håller henne vaken från morgon till 11 då det är dags för lunch sen får hon sova efter lunchen. Det funkar jättebra och Maja brukar vara rätt trött då hon väl ska sova så hon somnar snabbt och sover länge. 
 
I fredags skulle Maja äta lunch som vanligt och jag sjöng för henne samtidigt. Efter ett tag ser jag hur hennes ögon blir tröttare och tröttare och att huvudet börjar bli tungt. Tillslut somnar hon med huvudet i min hand och matrester kvar runt hela munnen. Jag hann inte ens ta den vardagliga promenaden för att söva henne efter lunch, det behövdes aldrig. Ser ni hur söt hon är haha!!
 
 
Här sover hon gott i sin säng både med torkad mun och otorkad. Jag torkade henne då hon vaknat och lyckades söva om henne igen. Ja nog är man trött om man somnar mitt i maten haha.
 
 

Kommentera här: