Midsommarafton och -dagen.

Misommarafton spenderade vi hos Marcus föräldrar där vi åt lunch, sill, lax, köttbullar, ägg och potatis, mycket gott och mättande! Efter lunchen åt vi jordgubbar och grädde som Maja också fick smaka av, mums!
 
 
Därefter åkte vi hem och förberedde för en natt då Marcus skulle vara med Maja själv första gången. Hon gillar att snutta av mig på nätterna och jag skulle jobba natt på mitt gamla jobb som personlig assistent. Det skulle bli en liten utmaning men jag hade pumpat ut bröstmjölk så det skulle finnas tillgängligt. 
 
Natten hade gått bättre än förväntat och både Maja och Marcus var så duktiga. Hon var så förstående att mamma inte fanns hemma och hjälpte pappa så gott hon kunde!
 
Midsommardagen åkte vi på 1 års kalas till Theodor, det var hans rätta dag vi fick komma och uppvakta honom. Så söt och charmig han är! Det bjöds på fika, paj och tapas och vi satt ute trots att solen gömde sig men det regnade i alla fall inte. Av oss fick Theodor byggklossar och en söt nalle och han visade hur stark han var genom att lyfta upp hela paketet. Maja ville gärna hjälpa till med paketöppning som ni kanske ser på bilderna. 
 
 
Hem och vila och ladda upp för en grillmiddag med mina föräldrar som kom till oss. Då åt vi grillad, korv, kotlett och massa egengjorda potatisklyftor och sötpotatis samt beanaisesås till. Så mycket gott och trevligt och det slutade med en lugn kväll framför tvn, och kaffe och tårta. 
 
Som avslutning bjuder jag på lite härliga selfies. Hoppas eran midsommar var bra!
 
 

Kommentera här: