Hortenisa, besök och fika

Tisdagen har innehållit en förmiddagspromenad till affären där jag bland annat handlade en underbart vacker hortensia med en lika fin kruka till. Den fick direkt ta plats på vardagsrumsbordet!
Mamma kom på besök och hon gick och sövde Maja så jag fick äta lunch ifred och sen myste vi på våran altan med kaffe som mamma hade med och vattenmelon som jag skärt upp. Efter vilan satt Maja med oss och fick smaska på både vattenmelon och svartvinbärssaft. 
 
 
På eftermiddagen promenerade jag med en sovande tjej i vagnen och njöt av den vackra naturen och alla blommor som blomstrar för fullt. Varje årstid tycker jag har sin charm och sommaren är så härlig då man kan strosa runt i klänning och ballerina skor. Och att det är ljust ute så länge gör mig både gladare och piggare.
 
 
Tula kom och hälsade på och vi åt en god salamisås med pasta till, den är verkligen supergod och är så enkel att göra. Maja har varit på bra humör hela dagen lång trots att hon är lite hostig och febrig till och från. På kvällen har vi pratat och njutit av en knäckig rabarber- och hallonpaj med vaniljsås och varsin kopp te till. Alltid lika mysigt att träffas!
 

Kommentera här: