Helgen

Eftersom att jag inte har bloggat något i helgen så tänkte jag ta och berätta vad vi gjort. 
 
I fredags jobbade Marcus några timmar och sedan hämtade han upp mig och Maja och styrde kosan mot Piteå. Där bor min barndomskompis Linnea och hennes sambo i hus och deras två katter. Vi åt vattenmelon, promenerade runt på området när Maja skulle somna och sedan förberedde vi maten. Vi åt grillade fläskkotletter, potatisklyftor, sås och en god sallad till, det var jätte gott. Till efterrätt jordgubbar och glass, super smarrigt och Maja blev glad då hon fick smaka lite glass! Maja skulle var hos Linnea nästan hela tiden, det är kul att hon tyr sig till henne. 
Outfiten i bild från fredagen, den fina klänningen är från Linnea i julas. 
 
 
På lördagen tog jag och Maja bussen in till stan efter lunch och där tänkte vi byta buss vidare mot karlsvik men då var det tre(!!!) barnvagnar på bussen jag skulle ta så vi fick gott och väl vänta tills nästa gick. Eftersom det var en timme kvar tills nästa buss så strosade vi runt på stan, jag gjorde bort att köpa solkräm till både mig och Maja. I stan var Kulturskolan (som jag dansat för förr) och underhöll, blåsorkester och dansare och även någon sångare med band, väldigt härligt och stämningsfullt och även lite nostaligiskt. 
 
 
Som tur var så slutade Marcus tidigare från jobbet så han kom och hämtade oss i stan och vi kunde åka tillsammans mot mina föräldrars stuga. Den ligger i Örnvik och dom hyr den av min pappas syster (faster) över sommaren. Här kommer bilder från stugan och lite övriga bilder.
 
 
När Maja sov i sin vagn njöt jag av att sola, man måste ta dom chanser man får att försöka bli brun
Till middag blev vi bjudna på helgrillad fläskfile och potatissallad, det var väldigt gott.
 
 
Söndag efter frukost åkte vi ut till Marcus föräldrar och där fortsatte vi att sola oss och fick hamburgare till lunch, mycket gott och härligt att kunna äta utomhus. 
Maja fick en body och ett par shorts av farmor och farfar, jätte söta som hon tog på sig direkt, det är dom ni ser på bild. 
 
 
Efter kaffe så åkte vi ut till storheden och fixade några ärenden samt handlade mat. Till middag grillade vi kotletter, korv och kyckling, det blev mycket gott och det blev många matlådor att ha i veckan när Marucs är borta i Jokkmokk. 
 
 
Jag har haft långklännig på mig hela helgen, så skönt plagg och snyggt på samma gång, passar både till vardag och fest. Måste nog köpa någon fler långklänning!
 
 
Vad har ni hittat på i helgen? Och har ni kunnat sola något? :)

Kommentera här: