Egentid

I fredags åkte Marcus och Maja ut till hans föräldrar på morgonen och jag hade flera timmar egentid innan jag skulle börja jobba kväll. Jag började med att läsa från min skönlitterära bok: Systerskap av Katerina Janouch, det är andra boken i hennes serie om barnmorskan och fyrbarns mamman Cecilia Lund och jag tycker att boken är en bladvändare, bra beskriven och lätt att läsa. 
 
Började sedan med att göra fint i lägenheten, på med hörlurarna så gick 2,5 timme rätt fort, speciellt när jag var för mig själv och kunde koncentrera mig på en och samma sak. Det blir lite annat när Maja är hemma och vill ha uppmräksamhet då får man bolla mellan städning och lek.
 
Cyklade till stan efter att lägenheten var skinande ren.
Där shoppade jag ett par shorts och en topp till mig själv, det var väldigt länge sedan jag köpte något till mig själv så det kändes extra roligt. 
 
 
 
 
Till Maja hittade jag 3 stycken sommar pyjamas, och ett par vita strumpbyxor som inte är med på bild.
Föll verkligen för den blommiga pyjamasen från newbie och hur söt är inte den med glassar på?! 
 
 
 
Köpte en jätte god plocksallad till middag och godsaker till kvällens jobbpass som ni såg i förra inlägget.
 
Summerar det i en härlig dag fylld av energi och glädje.
Såklart hade jag längtat efter mina två fina, Marcus och Maja!

Kommentera här: