Inskolning Dag 4

I fredags var det dags att lämna Maja själv på förskolan, det kändes lite nervöst då jag inte visste hur hon skulle reagera och ifall hon skulle bli ledsen. Vi promenerade dit till klockan 9 och började med att ta på en orange väst så alla vet att lilla Maja tillhör sparven när hon är ute och leker. Hon promenerade lite och sedan var hon med fröknarna ute och fick äta lite vinbär, jag var där i drygt 5 minuter och sen var det dags att säga hejdå. Vi passade på när hon var i en av fröknarnas famn. Jag sa: hejdå Maja ha det bra! Hon började gnälla lite och peka på mig men jag gick iväg, Maja och fröken gick till buskarna och då lät det som hon slutat gnälla. Så himla skönt att avskedet gick bra, mycket bättre än jag hade förväntat mig! 
 
På väg till förskolan.
 
Det kändes annorlunda att bara jag och Marcus var hemma och ingen Maja som leker och busar omkring oss. Jag tänkte på henne väldigt mycket, vad dom kanske gjorde just då och hur det gick. Halv 1 gick jag till förskolan och skulle få hämta henne och se hur det hade gått.
 
Hon satt då i soffan med några andra barn och dom andra föräldrarna hade redan kommit.
Maja såg mig inte först även fast dom sa att mamma har kommit, hon busade och stod upp i soffan.
Sedan gick jag fram till henne och då såg hon mig och ville direkt upp i famnen. Kossan och nallen hade hon i famnen från vilan och jag frågade hur det hade gott. Maja somnade väldigt fort men sov inte jätte länge, nästan en timme så det var bra ändå. Det var soppa till lunch och det tyckte Maja inte om men hon fick en macka som slank ner. Hon hade lekt och haft det bra och klarat sig utan mamma. 
 
Maja fick smaska på majskrokar i vagnen på väg hem för att hon hade varit så duktig.
Det var väldigt gott och hon åt flera stycken. 
Första dagen själv hade gått jättebra och det känns lovande inför kommande dagar. 

Kommentera här: