The weekend

I fredags åkte vi till Marcus föräldrar och åt kräftsoppa och tog ett glas vin. Det är en himla god soppa och det var en lugn och trevlig kväll. Vi sov över och åkte hem strax efter frukosten. 

På lördagen hjälpte vi min brorsa att flytta hemifrån, han har fått hyra en lägenhet så jag är glad för hans skull. Jag var mest med Maja och Marcus hjälpte med flyttkartonger. 
Åkte hem och käkade middag och Marcus åt på Waldorf med ett innebandy gäng. 
På kvällen åkte jag och Maja och kollade i Robins lägenhet en sväng och träffade sen mormor och morfar. En trevlig kväll med nära och kära! 

På söndagen jobbade Marcus ett tag och jag och Maja tvättade i fyra timmar och städade i köket. Samt inslagning av två paket till Marcus lill kusin som fyllde 9 år. Vi åkte och uppvaktade henne i Kalix och blev bjudna på middag. Hon blev glad för presenterna, klämmor med rosor och rosetter, snoddar, muffinsformar med ugglor på, en pysselbok och ett underlägg med ugglor på.  

En händelserik och trevlig helg! 

Bjuder på en osminkad och trött mamma ;)
Kalas redo och hårband för att dölja klösmärkena! ;)

Kommentera här: