Ikeatripp

Igår åkte jag, Marcus och Maja iväg till Haparanda för att gå på Ikea. I bilen satt jag och höll på med snapchat filter medan Maja sov och Marcus körde, haha det finns många roliga filter! Maja fick bli en söt sovande kanin och jag gillar filtret när man får stor mun.
 
 
Maja sov nästan hela vägen dit så hon vaknade pigg och glad. Vi gick igenom första delen ganska snabbt då det mest är soffor och stora möbler i början som vi ändå inte behövde. Maja satt ju i vagnen hela tiden och det var perfekt att vi hade sittdelen, hon pratade, tittade på allt och var så busig och glad.
 
 
Det var sjukt mycket folk vid restaurangen så Marcus ställde sig i kö medan jag försökte få i Maja lunch, tog 20 minuter sen fick vi våran mat. Fortsatte sedan och plockade på oss lite av varje, på bilderna nedan ser ni lite av vad vi handlade. 
 
6 stycken gråa stolsdynor till våra köksstolar
 
Sängkläder, gråa och vita gardiner, en bakduk (ett tjockare bakplåtspapper), servetter och zip påsar.
 
Sängkläderna i närbild
 
Haklappar till Maja
 
En större haklapp/förkläde till att måla
 
En matta till Majas rum
 
Sen var jag bara tvungen att gå förbi Iittala outlet för att kika efter muminmuggar och jag hittade 4 stycken som jag ville ha, Snusmumriken, Äventyr Flytten, Mårran och Sniff, det kändes himla kul! Muminhusetmuggen fanns men tyvärr var inte taket med och då fick det vara.
 
 
En väldigt mysig och trevlig tripp med min lilla familj och Maja sov hela vägen hem. Marcus föräldrar bjöd på middag och bastu, så vi hälsade på där ett tag och innan hemfärd åkte vi förbi mina föräladrar på te och kaffe. En lång men väldigt bra dag!
 

Kommentera här: