Bokrea

Förra veckan var jag på Akademibokhandeln då bokrean hade startat. Jag har inte hittat så mycket böcker andra år men i år plockade jag på mig väldigt många böcker, främst barnböcker eftersom att det fanns så mycket fint. 
 
Mamma Mu böcker är väldigt fint illustrerade och roligt med en ko som kan och vill testa på nya grejer som en ko egentligen inte kan. Dessutom lite små kul när Maja har kossan som sitt favorit mjukisdjur!
2 stycken böcker varav den första i bild är med sånger i, 50 stycken både från Mammu Mu och helt andra sånger som man kan sjunga med till instrumental musik. Det fanns en hel del sånger som jag inte kan men dom får jag lära mig eftersom.
Pippi Långstrump är en av Majas favoriter och då blev det självklart att köpa Pippi hittar en spunk. 
Boken Max och Maja lockades jag mest av för att ena huvudpersonen heter just Maja men också för att det var en himla gullig berättelse om att inkludera en ny kompis och att vara öppen för nya ideér och lekar. 
 
Vem ska trösta knyttet? köpte jag mest för min egen skull då den sagan är en favorit för mig. När jag dansade i en grupp för Kulturskolan förut så gjorde dom en föreställning om knyttet och då var min grupp med väldigt mycket och dansade. Jag har så fina minnen från dom dagarna vi repeterade och hur fin föreställningen blev. Och Tove Jansson har så fina illustrationer precis som på alla muminmuggar.
 
ABC boken tycker jag är en klassiker och vissa ramsor i den kommer jag ihåg från det jag var liten. Ut och gå köpte jag då Maja har en som heter Knacka på med samma författare och det är bra och tydliga böcker med fina bilder.
Sist men inte minst unnade jag mig två stycken böcker, baka nytt en bok med en himla massa glutenfria recept på bröd. Behövs och känns kul med nya recept och inspiration på bröd till både Marcus och mig, det är ju han som är glutenallergiker men vi har inget vanligt mjöl hemma alls då jag tycker det känns onödigt att baka något som Marcus inte ens kan äta av. 
 
Rån och inga visor är tredje boken på en serie som jag har börjat läsa, har läst ut första boken Kaffe med rån och nu är jag på andra boken Låna är silver Råna är guld. Ett gäng pensionärer som misstrivs och har det långtråkigt på grund av nedskärningar på ett äldreboende. Dom bestämmer sig för att skapa en pensionärsliga och ger sig ut för att göra brott för att dom tror att dom får det bättre i fängelset. En väldigt humoristiskt bokserie med allvarsamt ämne om hur det kan vara inom äldreomsorgen. 
 
Har ni fyndat någon bok från bokrean?

Kommentera här: