Julafton

Vi vaknade vid halv 8 och låg och myste i sängen ett tag, Marcus och Maja steg upp och jag fick öppna min första julklapp i sängen. Det var ett par superfina örhängen från SNÖ of sweden.
 
 
Maja vill direkt när hon vaknar att vi ska tända granen och  det var såklart gjort när jag steg upp. Sedan var det Majas tur att få öppna sin första julklapp från oss. Det var en bok som heter Kram och handlar om en apa som söker sin mamma att få krama om. En jättefin berättelse med väldigt fina bilder som återspeglar att det är viktigt att räcka ut en hjälpande hand, den handlar även om tillit och om en längtan efter något som andra redan har. 
 
 
 Efter en stund fick Maja sin andra julklapp av oss då hon sa att hon vill ha mer. Det visade sig vara ett kit med Bamse produkter som man kan använda när man duschar eller badar. Hon blev så glad att det just var Bamse på förpackningen och skulle till och med ha med den när vi åt frukost. Det blev en enkel frukost då vi skulle iväg och äta julbord till lunch. 
 
 
Vi åkte mot Marcus föräldrar, där hans brorsa och två barn var samt hans moster och hennes två barn. Maja blev glad att se alla och vi började med att hugga in på det härliga julbordet. Det fanns allt möjligt, sill, korv, lax, sylta, potatis, köttbullar, ägghalvor, Janssons, baconlindade dadlar, syrad rödlök, sirapslimpa, skinka, röbetssallad m.m. 
 
 
Efter att vi alla ätit av den goda maten var det dags för att dela ut julklappar, jag, Marcus och Maja fick mycket fina klappar av alla inblandade. Tänte visa några grejer vi fick i ett annat inlägg! Vi hade små tomtenissar som delade ut julklapparna, Nils och Olle (Majas kusiner) och Isabel (Marcus lill kusin).  Maja somnade i bilen på väg hem och jag såg för första gången själv på Kalles jul då Marcus var och hämtade och lämnade julklappar från mina fastrar. 
 
 
Maja i sin fina julklänning. 
På eftermiddagen var mamma, pappa och min brorsa bjuden hit på middag och mys. Det blev lite bus och lek med morbror och klossbygge där jag byggde ett torn till Bobbo. 
 
 
Vi åt inge julmat, utan det blev en fläskfilé gryta med ölkorv och cheddar och hasselbackspotatis med sallad till. Det var supergott och det uppskattades av alla, att vi inte hade julmat. Vi såg på Karl Bertil Johnsson och sedan delades det ut ännu mera julklappar och vi alla fick jätte fina grejer. Jag fick min sista julklapp av Marcus och Maja, en super fin klocka från Michael Kors!!
 
 
Jag har länge önskat mig en klocka från Michael Kors och denna hade en blå urtavla, hur fin är den inte?!
 
Maja fick sin sista julklapp av oss på kvällen innan hon skulle gå och lägga sig, en bok med Babblarna som hon blev väldigt glad över. 
 
 
Våran julafton var super mysig och härlig på alla sätt och vis, jag tog inte jätte mycket bilder men det var för att jag var här och nu vilket kändes så skönt och viktigt.
 

Kommentera här: