Tisdag

Idag är jag ledig och är hemma med Maja, just nu ligger hon och sover gott i sin säng och jag sitter och äter choklad och passar på att blogga medans.
 
 
Vi håller oss inne idag då det är så kallt, -17 nu men köldeffekten är -22 och det tycker jag blir rätt kallt för att vara ute i, speciellt med små barn och längre stunder. Vi har lekt i Majas rum, sett på Pippi Långstrump, ritat och ätit lunch.
 
Maja ville att jag skulle färglägga så satt hon i min famn och tittade på. Det är ganska vanligt att det ser ut såhär på bordet när Maja ritar, med pennor överallt och ritat på både bord och papper. Som tur går det att torka bort då det är vattenlösliga pennor. 
 
Efter lunch var det dags för vilan och då brukar jag oftast försöka hinna med något som behöver göras, antingen något nyttigt i form av att städa eller att göra något som jag har längtat efter, pyssla, rita, se serie, läsa bok eller blogga. Ibland händer det att jag somnar med Maja då vi söver henne i hennes växasäng är det rätt lätt att somna när man ligger bredvid. 
 
 
Det har varit kring 25-30 minus dom senaste dagarna och då är det till och med för kallt för en själv att vara ute trots flera lager kläder. Det är oftast väldigt vackert när det är såhär kallt ute och då känns det lite trist när man inte kan nyttja det fina vädret. Jag såg dock att det skulle bli varmare framåt helgen så då kan man nog börja vara ute. 

Kommentera här: