En härlig helg

Första helgen i februari hände det mycket saker och det var skönt att jag var ledig enda från fredag morgon till söndag kväll eftersom att jag hade jobbat 7 dagar i rad innan. Fredagen var rätt kall väder mässigt så vi var inne hela dagen och lekte och myste, jag passade även på att baka vilket var längesedan. Marcus hade varit sugen på morotskaka ett tag så det startade jag igång att baka, såklart glutenfri och jag hittade ett jättebra recept som ni kan få om ni vill, det är inte mitt eget recept men jag kan gärna dela med mig ändå. Vi fikade och tog te till, den smakade super gott, var väldigt saftig och god frosting ovanpå. Maja ville inte ha utan fick glass istället och var så nöjd med det. Det roliga var att det var morotskakans dag på lördagen så det kändes lite extra kul att jag hade bakat just morotskaka och att den blev så god!
 
 
Vid 4 lämnade vi Maja hos mina föräldrar där hon skulle sova över, jag och Marcus skulle ha en myskväll tillsammans. Middagen åt vi på Marco Polo en pizzeria i närheten av där min brorsa bor som förövrigt var med, jag tog vitlöksbröd med aioli till förrätt och dom var supergoda, tyvärr var alla våra varmrätter halvljumma så det var lite trist men vi hade trevligt tillsammans ändå. Efter det åkte jag och Marcus in till stan för att se på bio, vi såg på Jumanji och den var bra, rolig och spännande och såklart hade vi snacks vilket jag tycker är ett måste när man är på bio. 
 
 
 Lördagen sov vi ut och hämtade sedan Maja, jag blev avsläppt först eftersom att Marcus skulle spela en innebandymatch. Jag fick höra hur mysigt Maja hade haft det hos mormor och morfar och hon var så glad när jag kom och lekte för fullt. Jag tycker det känns skönt att det går så bra för Maja att sova borta hos våra föräldrar och det är behövligt både för Maja och för oss att vara ifrån varann en stund och att få längta efter varann! Vi hämtade grejer hemma och åkte sedan till Marcus föräldrar där Marcus brorsa med barn också var. Bastun var redo så vi bastade i tur och ordning, Maja lekte med Nils och Olle medan jag och Marcus var i bastun. Sedan bjöds det på löksoppa och plankstek med oxfilé, allt var supergott och jag glömde tyvärr fota dock finns det någon bild på mig hur jag såg ut. 
 
 
På söndagen var det tvättdag vilket innebar att vi hade bokat tvättstugan från 07-11, jag tvättade i 4 timmar och vi hann med att tvätta 8 maskiner och nästan få allt torrt. Så himla skönt att slippa hänga så mycket i hemmet efter att man har tvättat utan att det redan är torrt och vikt och redo att sättas in i garderoberna. 
Vi åt tidig lunch och Marcus och Maja gick och hämtade bilen och plockade sedan upp mig vid dörren, då hade Maja redan somnat när jag satte mig i bilen. Så trött hon var lilla gumman. Fixade en del ärenden på storheden så som att köpa presenter och blommor till min barndomskompis Linnea som bor i Piteå. Vi hämtade upp min kompis Tula och så bar vi oss iväg till Piteå för att fira hennes födelsedag i efterskott. 
 
 
Allt fika var supergott och hon hade bakat allt själv förutom den glutenfria kladdkakan nere i hörnet. Det fanns marängtårta med hallon, morotskaka, en kaka med rabarber, chokladbollar och kladdkaka med grädde och bär. Linnea fick en muminmugg "Vårvinter" som jag vet att hon velat ha och en vit tvålpump som hon också önskade sig och våriga vita tulpaner. Hon blev så nöjd över presenterna och det var super mysigt att komma dit och umgås.
 
Selfies från lördagen, hade en mörkgrön lång klänning med en liten öppning i ryggen, den är så bekväm och fin med eller utan gravidmagen. 
 
 
Maja var mest intresserad av att leta reda på och fråga efter deras två katter, dom är lite blyga och inte jätte vana vid barn så Maja "skrämmer" mest iväg dom för att hon är så på. Hon vill så väl, få klappa och känna på pälsen, vinka och säga hej och krama och pussa katterna vilket vi brukar säga: att man får respektera om dom inte vill.
 
 
Väl hemma lagade jag både köttfärssås och spaghetti till middag som det blev matlådor från och jag gjorde även en zucchinipaj med pesto och sallad till som vi gjorde till matlådor till kommmande veckan. En toppen mysig och effektiv ledig helg!

Kommentera här: