1 års kalas

I lördags hade vi anordnat ett kalas för Maja eftersom hon fyllt 1 år i onsdags. Vi hade bokat en lokal i närheten av oss och både vänner, familj och släkt var bjudna och nästan alla kunde komma, så himla kul.
 
Vi hade massa med fika, tårta med chokladfingrar runt och färska bär som jag bakat, fyllningen i tårtan var lemoncurdgrädde och hallon- och blåbärsmousse. Jorguddstårtan under gjorde min svärmor. samt chokladrutorna i andra bilden.
 
Hallongrottor, vattenmelon, chokladbollar, bullar och chokladrutorna. 
Vi bjöd även på korv med bröd, kaffe, te, saft och en somrig bål som jag fixat.
 
Dekorationer i lokalen.
 
 
Maja hade fått en egen tårta som farmor bakat och den satt hon och smaskade på och kladdade med.
 
 
Såhär fin var Maja på sitt kalas, en ljusblå klänning med guldiga fjädrar på,
hade velat ha ett hårband på henne men hon gillar inte att ha något på huvudet så det sket jag i.
Två väldigt fina bilder när Maja är hos Linnea och Elin. 
 
 
En massa massa fina presenter fick Maja av allihopa, nedan ser ni allt fint, förutom en hel del kläder som jag inte fått med på bild. Dom plaggen kommer upp på bloggen eftersom när hon kommer att ha på sig dom. 
 
*Leksaker till sandlådan med Hitta doris och nemo samt en uppblåsbar pool från mig och Marcus, *Sandlekasaker, massa kläder, presentkort på Doffi och pengar från farmor & farfar,
*Rosa underbar prinsessklänning och en rosa kofta med volang från mormor & morfar,
 
 
*Pingvin med jätte stora ögon (så sööt) från morbror Robin
*Lyssna pekbok med djur och kläder från Linnea & Andreas,
*Klänning med blommor och pippifåglar + andra kläder, stort kit med badleksaker från farbror, Elin, Nils & Olle, *Badbåtar, en t-shirt och en klänning från Tula.
*Trollspö med glitter, majskrokar och en bok från Pauline, Jonas & Theodor
samt en stickad kofta plus mössa från Paulines mamma.
*Spargris i form av en jättesöt kanin och ett presentkort på Åhlens från Moa. 
 
 
*Mini Bobbo och en bok om Bobbo från Marcus kusin med familj, Petter, Malin, Casper & Cassandra.
*Pengar från min morbror Patrick
*Två bodies och ett par leggins från min andra morbror Urje och Inger.
*En rosa kofta från min moster Monika.
*En jättesöt romper med pappegojor från min faster Eva.
*Massa kläder, en ram med bilder från olika månader och en docka med skallror
från min andra faster Anki och Staffan.
*Pengar från min mormor och hennes man.
*Kläder från min sambos syster med familj, Sussi, Petter och Johanna. 
Massvis med fina kort från alla. 
 
 
Maja var på toppen humör, glad och busig hela dagen, hon tog sig en liten tupplur mellan 4-5 för att orka med det sista kalasandet. 
Jag är så glad över alla som kom och uppvaktade våran underbara prinsessa på hennes första födelsedagskalas. Tacksam för alla fina presenter och att kalaset uppskattades.
 

Kommentarer:

1 Clara:

Vilka härliga bilder när tårtan hade hamnat i hela ansiktet. <3

Svar: Ja men eller hur :)
Ronja Forsberg

Kommentera här: