Inskolning Dag 2

Onsdagen var också en inskolningsdag, 9-14.30 tisdag till torsdag är tanken att Maja ska vara där med en förälder och på fredag blir det evetuellt att lämna henne själv från 9-13. Då är jag självklart hemma och kommer direkt om det skulle vara nånting. 
 
 
Dagen började med att vi samlades utanför avdelningen och därifrån tog vi en liten promenad till en lekpark i närheten, Maja fick åka vagn då hon inte går helt själv så skulle det ta jätte lång tid annars. 
 
 
Där åktes det rutschkana, springdes omkring och alla barnen verkade tycka om storgungan som man ryms många i och både kan ligga och sitta i. Efter ett tag var det fruktstund vid ett par bänkar men Maja ville inte ha utan var mest mammig av sig. 
Promenaden hem blev en genväg på en bro genom skogen som var spännande för barnen, en fröken tog vagnen en annan väg och Maja fick både gå själv på bron och vara i min famn.
 
Vi lekte sedan en stund på gården innan det var dags för att gå in och ha möte och sångstund. Till lunch serverades det köttbullar och potatisklyftor och gröna ärtor till, Maja åt halva portionen och en bit hårdbrö macka så bättre än första dagen i alla fall.
 
Maja somnade efter 10 minuter och jag kunde lägga ner henne snabbt, första dagen fick man äta med barnet men nu kunde man ta med sin egen mat och jag hade min lunch hemma och vi har ju så nära så jag passade på att gå hem medan Maja sov.
 
 
När jag kom tillbaka sov hon fortfarande och hon sov totalt 1 timme och 40 minuter. När Maja vaknade var hon glad och såg utvilad ut, ville vara i famnen en stund efter för att mysa och smaka på lite päron. Men sen skulle det ner och lekas och se vad dom andra barnen gjorde. Till mellis åt Maja en hel macka med ost på som slank ner och hon smaskade även på gurka.
 
När vi kom hem fortsatte buset som ni ser på bilderna nedan.
 
 
 Sen började hon längta efter pappa som var i skolan och hon blev så glad när han kom hem, ville till hans famn direkt och sprattlade med benen. 
 
En till toppendag som jag hoppas att dom andra inskolnings dagarna också blir.

Kommentera här: