Nyår 2017

Min nyårsafton blev lite annorlunda med tanke på att jag jobbade, jag började redan 14 och jobbade hela natten, tack och lov för sovande natt, sedan slutade jag 11 på nyårsdagen. Det blev en väldigt trevlig kväll med 3 rätters middag, sällskapspel och mycket gott sällskap. 
 
 
Toast smögen till förrätt som var väldigt god och krämig med mycket räkor på, helstekt fläskfilé i grönpepparsås med potatisgratäng och sallad till varmrätt och även det smakade väldigt bra. Till efterrätt blev det vanilj pannacotta med frukt på och den var helt okej, bra smak men lite för stabbig i konsistensen för min del.
Tidigare år då jag jobbat nyår har vi beställt mat från kalas kulan men i år tog vi catering från köksverket, kul att testa ett nytt ställe som också var bra!
 
 
Vi tog oss ut och till tolvslaget skålade vi med alkoholfritt bubbel och såg på dom årliga fyrverkerierna som nu var i södra hamn istället för norra. Jag somnade rätt sent men trots det fick jag en god natts sömn och är glad över en bra nyårsafton. Hur var erat nyår?

Kommentera här: