Ett syskon

Ja det är ju så att jag är gravid igen och det känns så himla kul. Maja ska få ett syskon och bli storasyster och vi ska få ett barn till och utöka våran familj. Nu är jag i vecka 20 så halva tiden är kvar om bebisen kommer som beräknat vilket är 5 juni. Veckorna har gått väldigt fort ända sedan jag fick reda på att jag är gravid, förra gången jag var gravid minns jag att tiden gick långsamt i början och att dagarna kändes långa tills jag gick in i nästa vecka. Nu när vi redan har Maja så har man inte samma tid att reflektera över allt och dagarna går så fort när jag jobbar och är med Maja men jag försöker att vara här och nu och njuta av min andra graviditet. 
 
 
Ultraljudet som vi var på förra veckan hade jag längtat efter och det kändes kul att Maja fick vara med och kolla på bebisen i mammas mage. Hon har som börjat förstå att det är någonting därinne på så vis att hon brukar dra upp min tröja och titta på magen och säga hej eller hejdå när det är läggning. En och annan puss har magen också fått och hon tycker det är jättekul att göra pruttljud på magen, något hon själv började med för någon kväll sedan. Hon skrattade jätte mycket själv och jag kunde inte låta bli att skratta då det kittlades.
 
 
När dom skulle börja undersöka min mage så tittade Maja fundersamt på vad barnmorskan gjorde. Hon sa nej många gånger och mamma, jag tror att Maja inte vill att dom skulle hålla på att undersöka min mage. Hon var lite otålig som man kan förstå med en 1 1/2 åring som har spring i benen och svårt att sitta stilla men hon verkade tycka att det var spännande till och från, hon pekade några gånger på skärmen och log.  Vi ville ta reda på kön om det skulle gå att se, bebisen låg bra och allt såg ut som det skulle och vi fick veta att det är en pojke! Det känns superkul med en av varje och det ska bli så spännande att se hur Maja kommer att reagera när lill killen kommer till världen samt hur han kommer att se ut och bli som person. Vi är så glada över vår tillökning och längtar så mycket efter våran lilla pojke <3

Kommentarer:

1 Theodors farmor:

Så spännande med ett nytt litet liv - lycka till med allt!
Kram Lena

Svar: Ja väldigt spännande 😊
Tack, kram ❣
Ronja Forsberg

Kommentera här: