11 månader

Idag blir Maja 11 månader och det har hänt så mycket på bara 1 månad. Hon började krypa strax efter 10 månader och ställer sig upp själv och står med hjälp av stöd. Det är typ favoritsysslan just nu, att dra sig upp och stå vid soffkanten och hänga och även att riva ut alla tidningar i tidningsstället. Nu får man verkligen ha koll på henne och se vars hon ska krypa och vad hon tänkt hitta på för bus haha! I fredags, 2 juni, började Maja att säga mamma, jag blev så lycklig och trodde inte mina öron först men jag hörde rätt. Pappa har hon kunnat säga ganska länge så jag blev så lycklig när hon sa mamma. 
 
 
Maja har blivit väldigt gosig och pussas och kramas mycket, det är så mysigt. Hon är alltid så glad och busig och är fortfarande väldigt framåt mot främmande människor. Superkul att peka och vinka åt alla när vi är på affärer. Hon har börjat äta väldigt bra med vanlig mat och är inte lika "kräsen" som förut, det känns bra inför förskolan till hösten. Tiden går så himla fort och nu fyller Maja 1 år om bara 1 månad och det känns som att det inte är så längesedan som jag var gravid och lilla pyret var inne i magen. Njuter och tar tillvara på varje dag med min prinsessa som är världens bästa, så mycket kärlek och glädje du ger oss!

Kommentera här: