From L to L

Som ni kanske läst så har jag varit på resande fot, från Luleå till Linköping, måndag till torsdag med brukaren jag jobbar åt plus två assistenter till. Det var en intensiv och rolig resa!
 
Måndagen var en resedag, flyg till Stockholm, tåg från Stockholm till Linköping och sen taxi till hotellet.
 
 
På eftermiddagen var jag ledig och då tog jag mig en dusch och åt en sen middag på en grekisk restaurang. Jag fick en förrätt gratis, vitlöksbröd, tzatziki och en annan röra och till varmrätt åt jag fläskkarréspett med pommes till. Allt var supergott, servicen bra och mysigt inrett med grekisk musik i bakgrunden. 
 
 
 
Tisdag var det jobb hela dagen lång, vi var till Gamla Linköping, åt lunch på ett värdshus och strosade runt ett tag innan det var dags för att vila på hotellet. Det blev pizza och kubb i Trädgårdsföreningen på kvällen med strålande sol och mätta magar.
 
 
På onsdagen hade jag ledig dag enda fram till halv 5 så jag bestämde mig för att ta en lugn morgon framtills att stan öppnade. Vårat hotell låg mitt i stan så det var jätte nära till det mesta.
Jag strosade omkring i strålande sol och 25 grader, det var tredje dagen med bra väder.
 
 
Den vackra domkyrkan.
 
Jag shoppade några plagg från New Yorker och här är två toppar jag vill visa.
Köpte även en present till Marcus och lite till Maja men det visar jag i ett annat inlägg.
 
 
Jag köpte sedan med mig lunch från Texas Longhorn och gick mot Tinnerbäcksbadet där resten av gänget var. Dom blev superglada över burgarna  och det var riktigt gott och satt fint med en cola efteråt!
Vi solade i nån timme och jag doppade mig i den härliga "poolen".
Så himla härligt att äntligen få bada och känna av lite sommarvärme.
 
 
Sedan pratade jag med min älsklingar via videosamtal och Maja pussade på skärmen (mig) 5 gånger,
så himla gullig och det gjorde såklart att jag började sakna henne ännu mer <3
 
Torsdagen var också en resedag, vi åkte just efter lunch från Linköping,
landade vid 19 på Kallax i Luleå och var hemma innan 8.
Maja blev busig i blicken och kröp ifrån mig på flygplatsen när jag kom.
När jag lyfte upp henne blev hon glad och i bilen på väg hem tittade hon på mig flera gånger och bara log <3
Marcus hade fixat charkuterier och ett glas vin till oss efter att Maja somnat, det var jätte gott och jag somnade snabbt efter en lång dag.
 
 
En toppen resa med mycket skratt, sol och oväntade överraskningar. 

Kommentera här: