En god gärning

En av tårtorna som jag hade bakat till kalaset hade blivit över och den stog och tog plats i kylen, det var inge fel på den men vi skulle varken hinna eller orka fika upp den själva. Sen tänkte jag och min sambo vad vi skulle göra med denna tårta och vi kom att tänka på att gamla människor oftast uppskattar fika. Jag ringde till chefen för ett äldreboende på Mjölkudden och där fick jag mer än gärna komma och lämna tårtan. Dom blev så glada när jag kom dit och sa att jag hade en tårta att leverera, personalen sa att en ängel hade kommit dit. Jag blev så glad inombords och kände att jag gjort en god gärning. Det är en så härlig känsla att få göra någon annan glad. Mer omtanke till omgivningen tycker jag behövs. Ibland betyder ens omtanke mer än man tror!
 
 

Kommentarer:

1 LA WIB:

Så snällt av dig att fixa det åt dem :D Ha en fin dag, kram<3

Svar: Tack! <3 Det kändes verkligen bra i hjärtat efteråt 😊
Ronja Forsberg

Kommentera här: