Kalashelg

En uppdatering om vad som hänt förra veckan: På tisdagen blev det babysång vilket Maja tycker väldigt mycket om, sen en tur på stan med shopping. Onsdagen bjöd på cellprovstagning, sen badhuset med Theodor och Pauline och fixade en del grejer på stan efteråt. Torsdagen var jag till tandläkaren och under tiden fick Maja vara hos pappa i skolan. 
 
På fredagen kom min barndoms kompis Linnea hit och hälsade på och jag bjöd henne på pasta och skinksås till lunch, bakade en nutellakladdkaka med grädde till och så fick hon presenter då hon fyllt år 1 februari. Hon fick en tårtspade, ett chai te, en tekula och ett litet tefat att ha tekulan/tepåsen på. Hon blev glad för presenterna och uppskattade lunchen och kladdkakan väldigt mycket. Vi pratade på om våran tatuering som vi funderat på att göra, kommer till den i ett senare inlägg. 
 
 
På kvällen åkte vi för att fira min pappa som fyllde 60 år. Presenten hade jag förberett hela dagen och jag blev väldigt nöjd med resultatet, jag glömde dock ta ett foto med cellofan och snöre. Pappa blev jätte nöjd med alla presenter och festen var väldigt trevlig.
 
 
6 års kalas blev det på lördagen för Majas kusin Nils hos deras farmor och farfar, hamburgerkalas ville Nils bjuda på. Det var väldigt gott och han blev väldigt glad över presenten från oss alla, en målvaktsutrustning för hockey. 
 
 
På söndagen fyllde min bror Robin 26 år, Majas morbror, då åkte vi hem till mormor och morfar och morbror som bjöd på massa olika kakor, tårta och kaffe. Han fick ett svart te i present som jag tror han kommer att gilla. Det lustiga var att Robin hade fått en mörkblå prickig skjorta av våra föräldrar, som jag inte visste om och jag hade på mig en mörkblå prickig klänning. Det märks att vi är syskon när vi matchar kläder omedvetet haha! En riktig kalashelg!

Kommentera här: